پیرایشگر مو ( کوپ )

کوپ مو حتما شما تا به حال به فکر این افتاده اید که موهای بلند به چهره تان می آید یا موهای کوتاه. و حتی گاهی به کوتاهی مو خودتان پرداخته اید و از بعد از پیرایش مو تان پشیمان شده اید. باید به این نکته توجه کنید که کوتاهی مو زنانه کاری بسیار تخصصی است که انجام آن کار هر کسی نیست و اگر قصد دارید موی خودتان را کوتاه کنید یا باید نزد افراد متخصص بروید و یا اینکه در کلاس های مختلف پیرایش مو شرکت کنید تا بتوانید کوتاه کردن مو را  متناسب با چهره هر فرد را یاد بگیرید. زیرا فرم صورت اشخاص متفاوت است و قاعدتا مدل موهای مختلفی وجود دارد که به فرم صورت هر فرد بیاید و متناسب با صورت آن شخص باشد. کوپ مو به معنای کوتاهی مو است که امروزه به جای کلمه کوتاه کردن مو بیشتر از این کلمه استفاده می شود. و این روزها  یک هنر محسوب ...

رزرو تلفنی نوبت 09125501886 - 77449633-021

کوپ مو

حتما شما تا به حال به فکر این افتاده اید که موهای بلند به چهره تان می آید یا موهای کوتاه. و حتی گاهی به کوتاهی مو خودتان پرداخته اید و از بعد از پیرایش مو تان پشیمان شده اید.

باید به این نکته توجه کنید که کوتاهی مو زنانه کاری بسیار تخصصی است که انجام آن کار هر کسی نیست و اگر قصد دارید موی خودتان را کوتاه کنید یا باید نزد افراد متخصص بروید و یا اینکه در کلاس های مختلف پیرایش مو شرکت کنید تا بتوانید کوتاه کردن مو را  متناسب با چهره هر فرد را یاد بگیرید. زیرا فرم صورت اشخاص متفاوت است و قاعدتا مدل موهای مختلفی وجود دارد که به فرم صورت هر فرد بیاید و متناسب با صورت آن شخص باشد.

کوپ مو به معنای کوتاهی مو است که امروزه به جای کلمه کوتاه کردن مو بیشتر از این کلمه استفاده می شود. و این روزها  یک هنر محسوب می شود و هر فردی اگر هیچ گونه سر رشته ای از آرایشگری نداشته باشد به راحتی فرق بین کوپ خوب و بد را متوجه می شود.

به هر حال هر خانمی به موی سر خودش بسیار حساس است و دوست دارد به آرایشگری مطمئن برای انجام کوپ حرفه ای مو سر خود اقدام کند .زیرا در بعضی فرم های صورت اگر موی سر حتی یک سانت بیشتر کوتاه شود ممکن است به چهره آن فرد نیاید و مشتری را ناراضی کند .کما اینکه بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند فقط چند سانت از موی سرشان را کوتاه کنند . به طور کلی کوپ مو به دو روش انجام می شود ؛ روش خشک و روش خیس .

کوپ مو به روش خیس همان روشی است که همه ما تا به حال از آن استفاده کردیم یعنی قبل از انجام کوتاهی ؛ موی سر خیس شود و بعد؛ انجام کوتاهی صورت می گیرد .

اما کوپ مو به روش خشک ابتدا براشینگ مو انجام می شود و بعد عمل کوتاهی صورت می گیرد. که آرایشگران حرفه ای قبل از انجام اینکار به مشتری مشاوره می دهند و بعد کار پذیرش او را انجام می دهند . در واقع مشاوره و پذیرش مشتری قبل از شروع کار حس اطمینان مشتری برای انجام کار را بیشتر خواهد کرد.

تفاوت کوپ خوب و بد چیست؟

کوپ خوب کوپی است که قبل از انجام کار اقداماتی نظیر شست وشوی تخصصی موی سر قبل از کوپ صورت بگیرد تا لایه های مو کاملا خیس باشند و حالت پذیری مو نیز بعد از انجام کار بیشتر مشخص شود .و اینکه کوپ خوب کوپی است که در آن مو لایه به لایه و در لایه نازک که اصطلاحا به آن تار به تار می گویند کوتاه شود که در واقع انجام این کار زمان می برد ولی بعد ازانجام کار حس رضایت مشتری است که خستگی آرایشگر را از بین می برد و اگر کوپ مو این گونه خوب باشد ؛مشتری تا سال ها نیازمند کوتاه کردن مو نیست زیرا موها بسیار با نظم وترتیب بلند می شوند .اما کوپی که غیرحرفه ای باشد بعد از یکی دوماه ؛ مو دوباره نیازمند کوتاهی می شود.

نکته دیگر هم کوتاه کردن موی سر با زوایای مختلف است که یک آرایشگر حرفه ای باید با ترکیب زاویه ها درنقاط مختلف سر ؛مدل های ترکیبی خوبی را خلق کند.

واحد اندازه گیری زاویه درجه است و اگر مدل فرم سر را ازپشت سر درنظربگیریم شبیه یک نیم دایره است .یک دایره کامل ۳۶۰ درجه می باشد یک دوم دایره ۱۸۰ درجه و یک سوم دایره ۱۳۵ درجه و یک چهارم دایره ۹۰ درجه و یک هشتم دایره ۴۵ درجه می باشد.

یک آرایشگر باید به تمامی زوایای کوتاهی مو یا همان کوپ مو  مسلط باشد واز ترکیب زاویه های مختلف در نقاط مختلف سر مدل های ترکیبی خوبی خلق کند.

اولین نکته ای که برای پیرایش مو باید انجام دهیم رفتن به کلاس های آرایشگری جهت یادگیری این مهارت است و سپس اگر قصد دارید در محیط خارج از خانه برای مشتریان تان کار کوتاهی  را انجام دهید باید اقدام به گرفتن مدرک فنی حرفه ای کنید و در هر جایی از دنیا که باشید با داشتن این مدرک می توانید در سالن های مختلف استخدام شده و فعالیت خودتان را شروع و با این مهارت نیز کسب درآمد کنید.

در واقع همانطور که اطلاع دارید کوتاهی موزنانه و مردانه و پیرایش مو در دنیا از لحاظ کسب درآمد در جایگاه خوبی قرار دارند زیرا همه انسان ها در زندگی شان به انجام این کار نیازمند خواهند شد. آموزشگاه ساقدوش در همین راستا دوره های کوتاهی مو ( کوپ ) را با ارائه مدرک فنی و حرفه ای برگذار می کند و شما میتوانید پس از گذراندن کامل دوره مدرک خود را دریافت کنید. 

 

نیاز به مشاوره دارید؟

خانم صادقی - مدیریت آموزشگاه
تلفن تماس : 09123065733

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آکادمی آموزشی ساقدوش

ثبت اطلاعات شرکت در دوره آموزشی

* همه موارد با دقت پر شود – جهت برقراری ارتباط با شما